Erilaiset hyväntekeväisyys kampanjat käyttävät sosiaalista mediaa mielestäni loistokkaasti hydyksi. Facebookissa näkee päivittäin lukuisia "tykkää, ja lahjoitamme 1€ vesistön suojeluun" tyyppisiä kampanjoita. Eläinten oikeuksia loukkaavat tuotteiden valmistajat nostetaan jalkapuuhun nanosekunnissa postaamalla kuva kärsivästä eläimestä ja näin saadaan kyseisen tuotemerkin tuotteiden myynti laskuun (ainakin seuraajien määrästä päätellen sillä on varmasti negavaikutus).
Hyvä esimerkki loistokkaasta kampanjasta on suomalaisen isän perustama ryhmä, jolla alunperin ei ollut edes hyväntekeväisyys tarkoitusta vaan se kasvoi tykkääjien myötä. Facebookiin perustettua 875 grammaa -ryhmää seuraa tällä hetkellä 57 000 suomalaista. Sivuston on perustanut isä, jonka tytär syntyi maaliskuussa keskosena. Ryhmän kerätessä tuhansia kannattajia isä päätti valjastaa sen hyväntekeväisyyskäyttöön. Jopa Yhdysvaltain Suomen-suurlähettiläs Bruce Oreck lähti suojelijaksi keräykseen.
Lue lisää ja liity ryhmään! http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58059-suomalainen-facebook-ilmio-yltyy-usan-lahettilas-mukaan
Tuo "kampanja" on kyllä liikuttava, enkä yhtään ihmettele, että siellä on noin paljon tykkääjiä ja seuraajia. Ihanaa, että ihmiset jaksavat välittää! :)
VastaaPoistaHienoa, että bloggasit tästä aiheesta. Kuluvalla viikolla 875 grammaa on ylittänyt uutiskynnyksen printtimediassakin monta kertaa.
VastaaPoistaOlen seurannut ryhmää jo alkumetreiltä ja ällistyttävää miten nopeasti se on kasvanut ja mitä aidolla välittämisella (somen siivittämänä) on saatu aikaan!
VastaaPoista